Адамгершілік-бұл филантропия,
бірақ сана мен білім дамыған.
В. Белинский
Жасөспірімде баланың ішкі әлемі, басқалармен қарым-қатынас әлемі қайта құрылады, оған бірқатар моральдық мәселелер туындайды. Мұндай жағдайда жасөспірім ар-ожданын, сенімдерін, жақсылық, жамандық, адамгершілік және азғындық, адамгершілік және адамгершілікке жатпайтын идеяларын басшылыққа ала отырып шешім қабылдайды. Ал мұғалімдер, ата-аналар алдында мектеп оқушыларының білімін тиісті тәртіпке келтіру, дұрыс шешім қабылдауға, мәселені шешуге, өздерінің гуманистік сенімдері негізінде мінез-құлық пен іс-әрекетті саналы түрде таңдауға ықпал ету міндеті тұр. Ата-аналар балалардың әмбебап құндылықтарды қабылдауында, оларды адам өміріне құрметтеуде үлкен рөл атқара алады.
Жасөспірімді қоршаған әлемді, адамдарды, олардың қарым-қатынасын көруге үйрету өте маңызды; салыстыруға, талдауға, қорытынды жасауға үйрету. Газеттің жаңа санындағы оқылған кітап, мақала туралы әңгімелер гуманистік нанымдарды қалыптастыруда үлкен пайда әкелуі мүмкін.
Адамгершілік идеялары мен ұғымдарының қалыптасуы балаларда ерте жастан басталады және жасөспірімнің айналасындағы адамдарға деген бақылауларынан, еңбек адамдары, олардың игі істері мен істері туралы әңгімелер мен әңгімелерден тұрады. Бірақ, ең алдымен, отбасындағы, ата-аналар арасындағы, туыстар арасындағы қатынастарды бақылаудан. Ең бастысы-отбасының үлкен мүшелері мен кішілері арасындағы, ересектер мен балалардың өздері арасындағы қарым-қатынаста адамгершілік стилін орнату. Адамгершілік қарым-қатынас стилі бір-біріне құрмет пен сенімді, басқалардың пайдасына мойынсұну, жанашырлық, әділеттілік, терең қызығушылық және бір-біріне көмектесуге дайын болуды білдіреді. Жеке тұлғаның гуманистік мәдениетін қалыптастыру балаларда басқа адамдармен жанашырлық сезімін, өзін басқа адамның орнына қою, қиын уақытта оған көмектесу және қолдау көрсету қабілетінсіз мүмкін емес.
Әлеуметтік педагог Есімбекова А. К.